نخستین قدم های عملی مجوز دار شدن رپ فارسی (گفتاواز)
Banner Image 1
Banner Image 1
Banner Image 1
Banner Image 1
Banner Image 1

نخستین قدم های عملی مجوز دار شدن رپ فارسی (گفتاواز)

یاس تیتراژ فیلم سینمایی چارسو را خواند

 

 

 

پس از انتشار گفتگويي از مدير کل دفتر موسيقي وزارت ارشاد مبني بر تلاش‌هايي براي مجوز دار شدن «گفتآواز» (رپ فارسي)، در چهارچوب قوانين فرهنگي و اجتماعي، يکي از چهره‌هاي مطرح اين حوزه به عنوان خواننده يک فيلم سينمايي معرفي شده و به زودي اين فيلم با صداي اين خواننده در شبکه نمايش خانگي منتشر خواهد شد.

انتشار آنونس فيلم «چارسو» با حضور بازيگراني چون «محمدرضا فروتن»، «نيوشا ضيغمي» و … و حضور «ياس» به عنوان خواننده تيتراژ و ترانه‌هاي اين فيلم در اين آنونس، باعث شد که عملا شاهد نخستين قدم‌هاي رسمي براي رسميت بخشيدن به اين سبک از موسيقي که به قول «پيروز ارجمند»، مختصات موسيقي ايراني در آن وجود دارد و از طرفي منطبق بر فرهنگ ملي و اجتماعي ايران نيز هست، باشيم.

اين در حالي‌ست که «ياس» اين روزها در خارج از کشور به سر مي‌برد.

پيش از اين مدير کل دفتر موسيقي وزارت ارشاد درباره مجوز دار شدن «رپ فارسي» گفته بود: «سياست‌گذاري‌هاي کلان دفتر موسيقي به هيچ وجه بر اين اساس نيست که تعيين کنيم موسيقيدان‌ها چه خطي مشي‌اي را پيش ببرند. ما برخلاف دوره‌هاي قبل کار کارشناسي انجام مي‌دهيم و برخورد و نظارت‌هاي مد نظر ما کاملا کارشناسي شده پيش خواهد رفت. لذا دفتر موسيقي امروز رسمااعلام مي‌کند آمادگي بررسي آثار اين حوزه را دارا هستيم. وقتي دفتر موسيقي امروز روي برخي سبک‌ها مثل رپ کار کارشناسي انجام مي‌دهد و و يک موضوعي را به اين شکل مطرح مي کند، نشان دهنده دوره جديدي در فرهنگ موسيقي کشور است. ما به دنبال پاک کردن صورت مسئله نيستيم و مي خواهيم کمک کنيم به بالندگي و بلوغ موسيقي ايراني واعلام مي کنيم که هر هنرمندي براي اين بلوغ و بالندگي ايده‌اي دارد، قطعا از کمک و همراهي و همفکري دوستان استفاده خواهيم کرد. »

«فرهاد نجفي» کارگرداني «چارسو» را برعهده دارد و اين فيلم به زودي در شبکه نمايش خانگي توزيع خواهد شد.

آنونس اين فيلم را با قطعه‌اي مجوزدار از «ياس»، در «ْآواباران» ببينيد و دانلود کنيد
 

دانلود تیزر تصویری این فیلم با صدای یاس

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده : amirali | بازدید : | تاریخ : پنج شنبه 10 مهر 1393برچسب:نخستین قدم های عملی مجوز دار شدن رپ فارسی (گفتاواز), |
برچسب:
  • آخرین ارسال ها

  • محبوب ترین مطالب

  • مطالب تصادفی

دانلود آهنگ جدید